Skiddag

Den har dagen blev inte alls som jag hade tankt mig. I morse berattade Lu, som ar ledig idag, att han tankte aka skidor, och undrade om jag ville folja med. Jag hade inget battre for mig, sa jag tackade glatt ja, och skyndade mig att gora mig i ordning. Liksom forra gangen jag akte skidor (vilket ni kan lasa om har: Skiddag!) gjorde vi det i Thollon- Les- Memises ungefar 30 minuter harifran med bil. Nar vi kom dit los solen och det var inte ens minusgrader i backarna! Lu hade kopt med lunch till oss, som vi at pa parkeringen, och nar vi kom tillbaka till backarna oste regnet ner... Men snon var kvar, sa vi fortsatte att aka. Vi fyra- tiden akte vi i alla fall hem, da vi (sarskilt jag) var blota. Men jag tyckte anda att det var en trevlig dag. Jag och Lu hittar sallan pa saker nar det bara ar vi tva, sa jag uppskattade det jattemycket. Jag tror att det ar viktigt att lara kanna vardforaldrarna, och inte bara fa en bild av dem utifran hur de uppfostrar sina barn och beter sig vid middagsbordet.

Jag hyrde forresten skidor av samma kvinna som forra gangen. Hon kom ihag mig, och tackade aven denna gangen pa svenska nar jag lamnade tillbaka skidorna! Tyvarr forstod hon inte att jag pratar franska, och skulle hela tiden envisas med att prata engelska...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0