Fransk på riktigt?

Jag skrev i http://aupairis.blogg.se/2009/december/skillnader-pa-sverige-och-frankrike.html#comment att fransmännen gärna blandar ihop Sverige och Schweiz. Det tycker naturligtvis alla vi svenskar i Paris är oerhört dålig stil! Sverige och Schweiz är helt olika länder, och det blir inte bättre av att fransmännen inte tycker särskilt mycket om schweizarna! I de tre månaderna som jag kunde kalla mig för Parisbo utan att ljuga störde jag mig något på detta. MEN i måndags hände den stora händelsen i december månad (bredvid några andra stora händelserna). Hör och häpna: JAG blandade ihop Sverige och Schweiz!! Det är sant! Jag beskrev byn som jag skall bo i för fransk/ svensk. Det skulle naturligtvis vara schweizisk, inte svensk! När Male kommenterade det skrattade jag i säkert en kvar. Att jag kunde säga fel på detta! Man kanske trots allt inte behöver störa sig på och sed ned på fransmännen så mycket för detta.... I alla fall inte jag som tydligen inte kan bättre själv.. Jag har kanske förädrats mer än vad jag tror i Île-de-France. Blivit fransk på riktigt? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0