Trakigt

Jst nu kaner jag mig sa uttrakad. Det hade precis blivit kul att jobba, men efter min lediga dag igar kanns det inte sa himla roligt langre. Jag har markt att det brukar vara sa. Nar man borjar ar det jobbigt och trakigt, och sedan blir det lite battre, for att darefter bli bra. Men efter att man har haft en ledig dag sa borjar allt om fran borjan igen. For den kanslomassiga biten hade det varit battre att skippa lediga dagar, och jobba alla dagar. Fast da kanske man ocksa hade blvit less pa det i langden? Nar jag var ledig igar hade jag jobbat i 13 dagar i strack (aven om vissa var halvdagar), sa jag antar att det blev extra jobbigt da. Det ar som om man kommer ifran jobbet, aven om man bara ar borta en dag. Man kommer ihag rutinerna, och ar van, men det ar pa nagot satt trakigare och kanns mycket samre an innan den lediga dagen. Det kan ha att gora med att man inte har varit tillrackligt mycket ledig, och att man inte har hunnit njuta av ledigheten tillracligt mycket. Nar jag har varit ledig i 2 dagar har jag ju tyckt att det varit extra kul i borjan. Sa ja, jag ar less idag. Allt ar jobbigt. Barnen ar tramsiga och skriker. De vill inte gora som man sager. OCH de vaknade e timma tidigar an vanligt. Dessutom ar Lu & su i en skidort med E hela dagen, sa det har blir instensivt. Kanske inte det man vill komma tillbaka till... Det hade varit mer lagom att jobba ca. 6 timmar idag, SOM MAN SKALL GORA. I sa fall hade jag slutat for nastan en timma sedan, och hade kunnat se fram emot en ledig eftermiddag. Det ar stokigt, sa jag far val stada i eftermiddag ocksa. Suck... Det positiva ar att det ar svart att uppskatta de bra dagarna om man inte har provat pa de daliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0