Spring och skrik

Jag har inte berattat om i fredags an, sa nu gor jag det. Jag var pa jattebra humor pa eftermiddagen och hade mycket energi till arbetet. Nar jag hamtade R i skolan berattade hon for mig att hon hade bestamt att vi skulle ga pa promenad. Det var kallt, och jag visste att H skulle frysa om vi gjorde det, sa jag sade nej. Vi gick mot huset medan R upprepade att jag var elak. Hon fortsatte med det, tills vi var ca. 200 meter fran huset. Da bestamde hon sig for att ga pa promenad sjalv och sprang at andra hallet. Jag vet att man aldrig skall jaga ett barn, men da det inte finns trottoarer kor det bilar har, och hon har sa pass daligt lokalsinne att hon inte skulle ha hittat hem sjalv om hon sprang ivag. Sa jag stannade vagnen, sprang och hamtade henne, och bar sedan en gratande tjej medan jag korde vagnen. Nar vi kom fram hade hon lugnat sig sa pass mycket att hon inte skulle springa ivag om jag satte ned henne, sa hon fick sta sjalv. Det ar valdigt lyhort i trapphuset , sa det slutade med att jag bar upp tva barn pa sammanlagt 25 kg uppfor 2 trappor. Nar vi kom fram skickade jag R till sitt rum for att lugna ned sig. Efter en stund kom hon till koket. Hon hade slutat grata, och var glad igen Men vad var det har for nagot egentligen? Hon hade hort mig och Su prata om vilket datum jag skulle aka hem tidigare samma dag. Sa jag tro att det har egentligen var en protest mor det, och att hon tycker att jag ar elak som skall aka harifran... Ibland ar det battre att analysera barns beteende an att ta at sig. Om det nu ar sa handlar ju det har om att hon tycker om mig, och inte for att hon inte far promenera i kylan. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0