sondagsjobba

Jag jobbar idag igen... Jag har det ganska sparsamt med lediga dagar just nu eftersom jag var edig sa mycket nar barnen var pa semester. Lu & Su (som for en gangs skull ar lediga en hel helg tllsammans) aker skidor, och i skrivande stund sover barnen middag. Det har gatt bra att jobba idag, men R ar valdigt gnallig. Det borjade imorse nar hon skulle satta pa sig inneskorna. De har en regel har att hon maste ha dem pa sig, vilket i vanliga fall ine brukar vara nagot problem. Men idag vagrade hon, och ville mycket hellre ha pa sig Su:s hogklackade stovlar. Jag forklarade att hon inte fick ha pa sig uteskor inomhus, och det slutade med att hon grat i en halvtimme. Till slut satte hon pa sig dem och kom in i koket, dar jag lagade mat till oss. Nar vi satt och at berattade hon att hon var trott, men nar det en halvtimme senare var dags for att sova vagrade hon och sade att hon skulle busa hela tiden. Hon delar rum med H, sa om hon skulle ha gjort det skulle inte han fa sova. Nu verkar hon dock sova, och jag hoppas att hon vaknar pa ett battre humor sa jag slipper fler tjafs!

Jag tankte uppdatera er om hur det har gatt for familjen att hitta en ny au pair. De (eller snarare Su kanske) letar, och har faktiskt kontakt med ganska manga mojliga au pairer. Men da de inte har bestamt sig an vet de inte vilket datum personen kan komma, sa jag far vanta med att boka flygbiljetten ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0