Promenader och krangel

Nu marks det att barnen ar tillbaka, for jag bloggade bara en gang igar! Jag skall dock forsoka vara lite mer aktiv idag!

Igar var ingen annan vuxen hemma pa formiddagssiestan, sa jag kunde inte lamna huset for en joggingtur. Jag blev lite besviken, men da jag andrade planerna tog jag en lang promenad med H i vagnen efter lunch. Vi gick precis efter maten, och kom inte hem forran det var dags for att sova middag igen. Det var jatteskont! Jag njot av att rora pa mig, och H vred pa huvudet hela tiden sa att an skulle hinna med allt! Ni skulle se honom i nedforsbacken... Jag gick ganska snabbt, och han satt och skrattade for att det var sa roligt. Har behovs inga karuseller! Su kom hem sent igar (jamfort vad hon brukar gora nar hon jobbar det skiftet), och var sa trott att hon gick och lade sig. Hon tog dock hand om H i en timma forst medan jag lekte med R. Jag tycker att Su har blivit mer man att umgas med barnen sedan de kom hem, och ar gld for det! sedan kom E hem, och blev forvanad over att jag inte hade gatt ut med hunden. Sag hon inte att jag var upptagen med tva sma barn? Det kanske inte riktigt ar sa bra att ta ut dem i pyjamas...

Imorse var allt inte sa kul langre. Jag var jattetrott och ville ha det lungt och skont. Det ville inte R. Forst ville hon inte kla pa sig, och sedan blev hon arg for att jag inte ville satta pa henne strumpbyxorna forran hon hade testat sjalv. Hon at jattesakta trots att jag hade sagt att vi hade brattom, och hon ville absolut inte tvatta munnen efterat. Efter en smarre utskallning sade hon i alla fall forlat. Nu traffar jag inte henne forran efter skolan, och sedan kommer jag vara sjalv med barnen anda tills laggdags. Vi far hoppas att R skoter sig ikvall, men det lar hon gora eftersom hennes foraldrar har sagt att det ar villkoret for att fa ha pa sig sin prinsessklanning imorgon...

Jag ar valdigt nojd over statistiken just nu. Det marks att semestern har tagit slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0