Parken!

Jag fick reda pa att det fanns en park i ST- Gingolph (dar jag bor) alldelles nyligen. Jag har till och med fragat om det finns en park har utan att nagon har berattat det. Igar bestamde jag mig i alla fall for att ga dit med barnen. Den lag i Schweiz, men det tog anda bara cirka 20 minuter att ta sig dit. Jag var lite nervos eftersom jag inte hade med barnens pass, men det var ina kontroller vid gransen! Okej om man inte kommer over till Schweiz om man inte har pass med sig, men det ar annu varre om man ar i Schweiz och inte kommer tillbaka! Parken var inte jattesatsig, men helt okej anda. Till en borjan var R blyg, men det slappte snabbt. En klasskamrat, som ocksa ar var granne, var dar, sa hon lekte med honom. Jag satt och njot av solen fran en bank, med H sittandes bredvid. Det var 14 grader, och jatteskont! Till slut var det bara R och kompisen kvar, sa vi beslot oss for att ga hem tillsammans. Jag pratade med hans mamma som ar jattetrevlig. Nar jag berattade att jag kom fran Sverige blev hon forvanad, och fragade om man verkligen pratar franska dar. Hon trodde att franska var mitt modersmal! Haha. Hon maste ha trott att min accent var en konstig dialkekt pa franskan som man pratar nagonstans langt borta!

Eftermiddagen var lyckad, och de ar verligen snd att jag inte hinner ga tillbaka dit innan jag aker harifran...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0