Monthey

Onsdagen den 3:e mars besokte jag staden Monthey (uttalas som "Monte" med betoning pa den sista stavelsen) i Schweiz.

Jag forstod inte om jag var ledig eller inte, sa jag gick upp och tog hand om barnen som vanligt. Min vardmamma steg upp och lagade en tidig lunch som hon at med mig, Lu och R. H sov fortfarande middag. Under lunchen berattade Su att jag skulle vara ledig under eftermiddagen, och hon undrade vad jag ville hitta pa. Jag bestamde mig for att forst ta en joggingrunda, och sedan att ga till den delen av byn som ligger i Schweiz. Dar gar det manga fler bussar an i den franska delen, sa jag kunde ga dit utan att veta nar bussarna skulle ga. Jag visste dock ingenting om platserna som man kan aka till, sa jag beslot mig for att aka till andhallplatsen. Jag var lite nervos eftersom det faktiskt kunde vara en liten hala utan affarer, men till min lattnad var det en sor liten stad. Nar jag val hadehittat centrum kopte jag mellanmal och satte mig pa en parkbank och at (en polis kom och halsade pa mig nar jag satt dar). Sedan tittade jag runt i affarer. De var dock mycket mer stranga med att de inte tar emot euoro an de ar i Lausanne, sa jag kunde inte kopa sa mycket. Jaa hittade en jattefin present till mamma som jag fick lamna tillbaka pa grund av att jag inte hade tillrickligt mycket pengar i CHF. Men da de glatt tog emot euro i mataffaren kunde jag i alla fall kopa nytt schampoo och balsam. Jag et att det kanske inte ar sa jattesmart att gora det i dyra Schweiz, men jag behovde verkligen det, och man vet aldrig nar jag besoker en storre stad nasta gang. Nar jag kom hem vid atta hade Su stadat nastan hela lagenheten, och jag at middag efter en spannande eftermiddag i Schweiz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0