Lausanne i mars

Jag har knappt skrivit nagonting om nar jag var i Lausanne lordagen den 13:e mars, sa jag gor det nog. Jag tog buss+ farja dit, och tog metron till centrum nar jag val kom dit. Efter att ha tittat i affarer och atit lunch tog jag metron tillbaka till hamnen, dar jag besokte La Musée Olympique (ett inlagg om detta kommer senare). Efter nagon timme var det dags att strosa tillbaka till frajan.

Pa vagen till farjan blev jag stoppad av tva unga tjejer, i min alder eller yngre, som ville att jag skulle vara med i deras undersokning. Nar jag hade svarat ja var deras fortsa fraga om jag kom fran Lausanne (vilket jag tog som en komplemang; battre med schweiz- franskan, an svensk hemsk brytning) och de blev ganska forvanade nar jag svarade att jag kom fran Sverige... Nar jag hade forklarat att jag var au pair i Frankrike, pa andra sidan sjon, verkade det i alla fall vara mer klart for dem.. Fragorna handlade om Gud, aborter och sexualkunskap, och det visade sig att de var md i nagon organisation som traffades och diskuterade om livet, och manniskan. De tror att alla religioners Gudar egentligen ar samma Gud, och att mannniskan paverkas valdigt mycket om familjen. De erbjod ett hafte ocksa, men da skulle man helst ge en liten donnation. Jag log lite, och fick haftet utan att betala nagot. Det var valdigt roligt att lasa det. De, som tydigen visste bast, gav rad av olika slag till lasarna. Om man inte ville vara med om "sexuella aktiviteter" (driektoversattning) skulle man inte la sig i utmanade klader, eller umgas man de personer som vanligtvis utfor "sexuella aktiviteter". Jag tyckte att det var lite smaroligt, men jag var valdigt glad over att jag fick vara med i undersokningen! 


Utsikt fran parken vid La Musée Olympique. Bakom traden langst bort ligger hamnen! :)


At andra hallet, det vill saga at oster.

Obs! Man far inte sno mina bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0