Konvesationer

Igar berattade Su att hon skall jobba skiftet morgon idag. Jag blev forvanad och papekade att det stod att hon skulle jobba kvall pa schemat. Su gick och tittade pa schemat, och det slutade med att hon fick ringa jobbet for att hon blev forvirrad. Hon skulle jobba pa kvallen, precis som jag sade. Det ar tur att hon ar mig, som kommer ihag hennes arbetsschema!!!

Sa nu jobbar bade Lu och Su. H sover (som vanligt) och jag ar faktiskt pa ganska bra humor! Jag tror att det ar Su som har smittat av sig. Hon var pa bra humor innan hon akte till jobbet. Hon tyckte att det var sa roligt att det hade hort av sig killar som ville bli hennes nasta au pair att hon sprang till barnrummet och berattade det for mig. Da utspelades den har konversationen:
Jag funderar: Jag tror att det ar sympatiskt. MEN det gar inte med rummet. Det ar ett flickrum!
Su: Det ar det val inte! Det ar ju inte rosa.
Jag: Men det har sminkhorna.
Su: Ja... vi far skaffa en kille som sminkar sig!

Fast om man tanker efter sa kanske det inte gor nagonting. Jag sminkar ju mig inte heller!

Jag glomde fraga om jag ar ledig imorgon. Su sade till H att hon skulle ta hand om honom hela dagen, sa jag antar det, men jag vill ha det bekraftat. I sa fall kanske jag kan aka till Génève!!.. =)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej!

Jag ska göra en hemsida i kursen webdesign och den kommer handla om aupairyrket. Jag har tänkt att några aupairer runt om i världen ska få svara på några frågor och att jag sedan ska publicera detta på hemsidan. Jag kommer naturligvis också länka till de aktuella bloggarna på min hemsida. Så det jag undrar är om du skulle kunna tänka dej att svara på dessa frågor om/när du får tid? Vet du några andra aupairbloggare som skulle vilja ställa upp, får du mer än gärna tipsa mej! :)



Au Pair frågor:



1.Vart jobbar du som aupair?

2.Hur kom du på att du ville jobba som aupair?

3.Om du åkte med en organisation, vilken åkte du med? Om du åkte privat, hur hittade du din familj?

4.Vilka består din värdfamilj av?

5.Vart bor du och hur är det där?

6.Hur ser en typisk dag ut?

7.Vad är det bästa med att vara aupair?

8.Vad är det sämsta med att vara aupair?

9.Vad brukar du göra på din fritid?

10.Har du rest något/planerar du att resa något under din aupairvistelse?

11.Hur mycket tjänar du och hur brukar du spendera dina fickpengar?

2010-03-03 @ 08:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0