Stadning!

Igar nar Su kom hem fran jobbet var hon helt galen. Det forsta hon gjorde var att hamta redskap, sa att hon kunde tvatta bilen. Sedan stadade hon toaletten och badrummet (jattenoggrannt), medan hon sag till sa att jag stadade barnens rum. Detta tog 1,5 timme, sa i kan tanka er hur fint det ar (och hur det luktar) nu. Efter att E har flyttat in i det forna forradet (som egentligen ar H:s rum) finns det ett horn fyllt med gamla trasiga leksaker, pasar, prylar i allmanhet, tennisrack, you name it. DEN tyckte hon att vi skulle ta undan tillsammans igar. Jag suckade dock sa hogt att hon sade att vi kunde ta den nasta dag (det vill saga idag, hjalp!). Jag gick in pa mitt rum for att vila, medan Su fortsatte att stada. Sa nar vi at middag 3 timmar efter att vi hade borjat stada sken ocksa vardagsrummet enormt mycket. Jag fattar faktiskt inte hur hon orkar; forst jobba fran 07.00 och sedan stada hela kvallen! Det ar i alla fall fint och dammfritt nu. Sa det borjar kanske bli pa tiden att jag tar tag i mitt rum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0