GLAD

Ni laste ratt! Jag ar glad! Imorse planerade jag att jag skulle skriva ett inlagg om att det kanske kunde ga bra i den har familjen i alla fall. Men nu har det andrat sig drastiskt. Det ar darfor jag inte skall vanta for lange med inlaggen. HAHA

Igar kvall kande jag mig som "the running mum". Lu hade sa mycket feber att han knappt kunde ga ur sangen, och da Su jobbade blev det minst sagt intensivt for mig! Just nar H hade blivit piggare och lekte kraktes han over leksakerna, sig sjalv och mig. Jag forstar inte hur det kommer sig, men jag ar inte bara alltid i narheten nar han kraks, utan han lyckas nastan alltid krakas pa mig ocksa! I alla fall sa lade jag honom i Lu:s sang (hans sang ar obaddad eftersom madrassen maste tvattas, och baby- sittern ar smutsig pa grund av omstandigheterna) medan jag tog en supersnabb dusch. Sedan hamtade jag honom, rengjorde golvet och leksakerna, tvattade vara klader, gav H och R att ata lagom mycket sa att de inte skulle krakas igen. Jag vek klader eftersom jag anda var uppe i varv, och lade sedan barnen. Nar Lu kom ut ur sitt rum vid nio fragade jag om jag fick ga och lagga mig. Da tackade han mig for att jag hade gjort sa mycket, och sade att han skulle ta hand om barnen till max nasta dag! han tyckte till och med att jag kunde folja med E och vandra. LYCKA! Imorse jobbade jag som bestamt. Vid ett sade dock Lu att jag kunde ga och vila infor vandringen om jag ville, sa da blev jag ledig :) Nar vi kom hem slapp jag OCKSA jobba, och borjade inte arbeta forran Lu gick och lade sig igen vid sju. Haha! Jag ar pa sa mycket battre humor! Jag tror att det beror pa att jag antligen har fatt vara ledig, att jag har fatt komma harifran lite, att jag kanner mig mer respekterad, och sa sjalva vandringen i sig forstas ocksa! Jag kande i alla fall vilken energi jag hade nar jag tog hand om barnen pa kvallen.

Vandringen var fantastisk! Egentligen tycker jag inte sa mycket om E, men da jag har jobbat i nio dagar i strack umgas jag helldre med sadana som jag inte gillar nar jag ar ledig an att inte vara ledig alls. E oroade sig for att jag inte hade nagra kangor, da det ar ganska mycket sno nu, men det gick bra anda. Vi gick uppfor bergen i ca. 45 minuter, for att sedan ga nedfor i nagot snabbare tempo. Det var inte jag som ville vanda, och det var sa underbart! Lugnet, snon, utsikten, motionen... Jag var precis som ett barn som har fatt lordagsgodis. Det har skall goras om!

Kommentarer
Postat av: Julia

Har bara en sak att säga: Yay! :D



Hoppas att det håller i sig och inte blir allt för jobbigt igen.

2010-01-09 @ 23:37:54
Postat av: Mathilda

Sv: Hej! Hotellet heter "Night" och ligger vid Times Square :)

2010-01-10 @ 02:24:38
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack for att du hoppas for mig! Jag hoppas ocksa!

2010-01-11 @ 21:57:47
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0