forbattring utlovas ;)

Jag har varit dalig att skriva pa sistone av anledningen att jag ar saaaa trott. Jag vet inte vad det beror pa. Snart skall jag ta tag i bloggandet och skriva ett ordentligt och riktigt meningsfullt inlagg. Men inte idag, utan en annan dag. Kanske imorgon?

Det gar bra har, och aven om allt inte ar som jag vill sa flyter allt pa. Den har veckan har Su borjat ta med sig H pa sina shoppingturer, sa jag har varit ledig mitt pa dagen. Dock jobbar bade hon och Lu kvall, sa jag tar aktivt hand om barn fram tills halv atta (darefter passivt). Igar var jag och R ensamma hela kvallen. Det borjade med att hon grat i en halvtimma for att hon langtade efter sin forra au pair. Saga vad man vill om R, men hon ar dock jattebra pa att vara arlig. Nar jag fragade om hon grat for att hon saknade den forra au pairen eller for att hon var arg pa mig svarade hon "bada tva". Det skulle inte manga sma barn ha svarat! Jag var lite sur for att hennes foraldrar inte var dar for henne nar hon var ledsen, men det gick bra att trosta henne. Nar hon hade gratit klart fragade jag henne om hon ville att vi skulle kolla pa film tillsammans (hon alskar att titta pa film) svarade hon att hon hellre ville leka "mamma, pappa" (och nej, inga barn ;) ..) med mig. Sa jag fick ge med mig. Till min forvaning sa var det faktiskt ganska kul, och vi fortsatte anda tills det var dags att gora i ordning middagen. Idag var, till R:s besvikelse, H ocksa har pa kvallen. Idag hann vi dock inte med nagon lek, utan kvallen agnades at bada barnen, dammsuga, fotografera dem och ge mat. Det som ar bra nar jag ar helt sjalv med dem ar att jag far lagga dem nar jag vill. Annars hade jag inte kunnat lagga R i vanlig tid pa en tisdagkvall. Men hon ar inte mindre trott an vanligt bara for att det ar en ledig dag nasta dag, eller hur? Nu borjar hennes fodelsedag narma sig, men jag verkar vara ledig da!? Idag sade Su att det har blivit ett byte av lediga dagar, men jag tankte inte sa mycket pa vilka dagar hon bytte da. Forst efterat forstar jag att jag har en ledig dag pa hennes fodelsedag. Lu & Su har gett antydningar om att jag inte skall vara har pa mina lediga dagar, men jag vill inte missa flickans fodelsedag! Jag har till och med en present, nar skall jag annars ge den?? Tyvarr var de inte har nar jag kom pa det, sa nu kan jag inte gora nagot at det...

Men tillbaka till amnet (haha); jag lovar er minst 2 viktiga inlagg den har veckan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men va, vart ska du ta vägen på dina lediga dagar om du inte får vara där?

2010-01-27 @ 11:42:57
Postat av: Cecilia

Besöka städer och andra platser. Men det blir dyrt att göra det VARJE gång jag är ledig!

2010-01-27 @ 20:54:12
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0