Listan med 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tog studenten, tog en intensivkurs i bilkorning, blev au pair, bytte au pair- familj, var for forsta gangen borta fran Sverige i mer an 6 veckor i strack. Och sa flog jag pa en skolresa. Som ni nog markte nar ni laste i arets sammanfattning sa hande det mycket!
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kommer inte ihag dem, sa det innebar val att jag inte har gjort det...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Vanners foraldrar dock.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige, haha. Danmark, Frankrike, Portugal, Brasilien, Storbrittanien och Schweiz.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Romantik.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
Manga! Sarskilt fyra datum: 24/4 da det var projektarbetsinlamning, 9/6 nar jag tog studenten, och den 29/8, respektive 26/12, nar jag blev au pair i tva olika franska familjer.
8. Vad var din största framgång 2009?
Jag larde mig att saga ifran.
9. Största misstaget?
Jag vet inte.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag skadar mig ganska ofta eftersom jag ar hypermobil. Men jag var rejalt sjuk fore pask och fore Halloween.
11. Bästa köpet?
Min dator. Utan den hade mina 13 veckor med den forsta vardfamiljen varit annu svarare.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till och fran mina syskon i Brasilien. Det kostade mig skjortan, men var absolut vart det. Vanta, det kanske var det basta kopet!?
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, det far man ju hoppas nar det galler ett helt ar. Mina vardbarn i Bailly gjorde mig riktigt glad ibland. Vissa betyg fick mig att le en hel kvall. Nar jag klarade teoriprovet, tog studenten, min pappa kom till Sverige, jag kom hem efter 13,5 veckor utomlands, och mycket mycket mera.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Jag lyssnar inte sa mycket pa musik. Jag vet faktiskt inte.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det ar svart att saga. Det gick upp och ned, precis som tidigare ar. Jag kanske var ledsnare i och med att jag inte trivdes i min forsta vardfamilj, men detta aret var definitivt mer givande an manga (kanske alla) andra ar.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag gjorde nog ganska mycket som jag ville. Men jag onskar att jag hade varit mer med kompisar under arets forsta halft, och att ha mer kontakt med vissa vanner under dess andra halft.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet inte.
18. Hur tillbringar du julen?
Villa i Goteborg med mormor, morfar, mamma, Axel och Sofia.
19. Blev du kär i år?
Ja.
20. Favoritprogram på TV?
Som forra aret: Desperate Housewifes! Jag upptackte dock att Verika Mars ocksa var bra i borjan av aret.
21. Bästa boken du läste i år?
Hmm... Laste jag nagra bocker som jag aldrig last forut? Jag kommer ihag att jag laste en riktigt bra i Bailly, men jag minns inte namnet. LOL XD
22. Största musikaliska upptäckten?
Att jag ar grym pa att sjunga. Nej, jag skojade bara. Jo, vardfamiljen i Bailly var valdigt duktiga pa olika musikaliska "grenar", haha.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Det var ju sa lange sedan jag fyllde ar... En kamera!
25. Något du önskade dig men inte fick?
Traningsjacka.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Pa eftermiddagen var jag forst med Malin, Julle ich hennes kusin, och sedan med Sofia och Kajsa. Pa kvallen at jag och Sofia och mamma middag i Malmo, och darefter var det bio som gallde i samma stad.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det nog, men jag tanker inte ta upp nagot specifikt. Det var ju ganska bra som det var.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Slapp och daligt planerad. Tyvarr hade jag inte tid till att planera skojiga kladkombinatoner, och se snygg och frasch ut. Forutom pa studenten, men det kan val inte representera ett helt ar??
29. Vad fick dig att må bra?
Vanner, familj, aventyr, godis (jag later som nagon valdigt matfixerad person, haha, men svenskt godis ager vid ratt tillfallen).
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Den har fragan hoppar jag helt enkelt over.
31. Vem saknade du?
Min mamma. Min pappa, mina syskon. Mina vardbarn utanfor Paris, vanner...
32. De bästa nya människorna du träffade?
Vem var bast? Jag vet inte riktigt. Fragan ar ganska intim, och jag tanker inte kategorisera alla nya manniskor som jag traffade. Sa jag svarar alla. Manniskorna i Paris, vardbarnen, alla i Landsbro, och andra som jag har traffat under arets gang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0