vadret i ST Gingolph

Imorse promenerade jag och hunden vid sjon och njot av den efterlangtade solen. Det var jatteskont och inte alls kallt. Nar vi precis kommit fram till skon var jag tvungen att stanna och njuta for att det var sa vackert! Jag hade nog statt dar ratt lange om det inte vore for hunden. Tyvarr forstad han inte varfor vi skulle sta stilla pa gruset nar det fanns en gron stor grasmatta bredvid oss. Jag blir sa glad nar solen skiner har eftersom det hander sa sallan. Vi bor precis bredvid ett STORT skuggande berg (eller flera berg, det stavas namligen A-L-P-E-R-N-A), vilket innebar att vi missar solen under stora delar av vintern. For ca. 4 veckor seda kom solen till andra sidan byn. Vi bor lte narmare bergen an dem, men vi forstod att det bara var en tidsfraga tills den skulle komma hit... Nagon vecka senare los solen in i vara rum - och det kandes som sommar! Och idag ar det sol pa riktgt! Sa himla skont! Nu kan bara den har dumma snon smalta bort, sa kan jag ga runt i kjol och slippa vantar. Det finns de som tror att vi kommer ha sno anda tills i april, och jag hoppas verkligen inte det. Nar vi gar in i mars manad far det vara nog! Ni kanske tanker er att det ar mycket sno har eftersom jag bor i alperna, men det ar (eller skall i alla fall vara) ungefar samma vader som i Paris. Jag bor ju inte pa nagot av bergen, sa det ar darfor. Tidigare har det knappt kommit nagon sno alls i byn, men den har vintern var staden snovit 3 veckor i december, och borjan av januari tills vidare... Men till skillnad fran Paris sa ar byborna vana vid sno och vinterklader har eftersom de aker skidor.


Kommentarer
Postat av: Louise - Living in Turkey

Jag håller mig dig helt och hållet om talet. Säkerligen någon som har skrivit hans tal. Precis som president Obama, men det var iaf.



Hans fru måste jag också förstå detta och tänka "det är inte min man som talar utan någon som ber honom säga detta"

Jag tror att hon kommer komma tillbaka till honom, man kommer få se bilder på "kärleksemester" sedan kommer han tillbaka till golfen samtidigt som gör något stort som ex släpper en bok, en klädkollektion eller liknande. Eller så blir hon gravid.



Vad intresant att ni har ett berg som "täcker för" solen. Här i Side är det ju helt öppet men med berg runt om (som inte tar något av solen) och vi kan istället se där på om det är mycket snö så blir det dåligt väder.



Ha en bra lördagskväll!!

Kram Louise

2010-02-20 @ 18:39:58
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: karrååå

åh vill vara bort afrån sverige nu XD

2010-02-20 @ 19:03:42
URL: http://diradiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0