Thonon

Lordagen den 6:e februari 2010 besokte jag staden Thonon-Les-Bains pa min lediga dag. Det ar en stad med drygt 30 000 invanare pa Génèvesjons sodra sida. Jag hade aldrig varit dar tidigare, och jag tyckte overraskande mycket om staden! Den var lagom stor, men anda mysig och den hade en MASSA affarer att ga in i. Jag kom aven till en liten park med en staty i utkanten av centrum. Om ni aker till Thonon - ak dit och stall er och titta pa utsikten! Kanske inte helt ovantat, sag man sjon, men aven en jattemysig liten tagstation.

Fichier:Logo Thonon les-Bains.svg

Jag tyckte om husens ljumma farger, och jag konstaterade att staden faktiskt paminde lite, en gnutta, om Lyon. En tanke som foll mig var ocksa "Varfor bor jag i ST Gingolph? Det ar HAR jag vill bo!" Ojda... E letar bland annat efter bostad har, sa jag ar lite avundsjuk...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0