Svenska matratter?

Idag fragade Su mig om jag skulle kunna laga en svensk middag till dem (och mig saklart). Hon ar intresserad av mat, och valdigt nyfiken pa vad vi ater i Sverige. Jag svarade saklart ja. De lagar ju alltid mat till mig - och ibland till och med separat - sa det kanns rattvist att jag bjuder tillbaka ocksa. Men det finns ett problem. Jag vet inte vad jag skall laga! Nar jag tanker tillbaka pa vad vi at nar jag var i Sverige kommer jag knappt ihag nagot (vilket man kan tycka ar lite markligt efter att ha bott dar i 19 ar, men jag ar val helt enkelt inte sa intresserad av mat). Och det jag kommer ihag ar sadant som man ater overallt, som till exempel biff. Och det blir kanske lite trakigt om jag bjuder pa nagot som vi brukar ata... Sa jag behover er hjalp! Vilka matratter ar typiskt svenska?


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Svenska köttbullar med potatis, gräddsås och lingonsylt!

2010-02-25 @ 18:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0