Skollov!

Idag var det sista dagen i skolan innan lovet for R. Nu kommer hon vara ledig i tva lveckor, och alltsa inte komma tillbaka till skolan forran om 17 dagar! Jag vet dock inte om jag skall vara glad eller ledsen, for det ar inte bestamt var barnen skall spendera lovet nagonstans an. Antingen skall de aka till sin farmor och farfar, eller sa skall de stanna hemma. Det basta for dem vore att aka dit, men det har kommit lite krangel med bilar och doktorer emellan. Fran borjan var det tankt att jag skulle vara med mamma och Sofia den andra lovveckan, men nar de inte kommer sa kan jag lika garna jobba om barnen ar har. De har i alla fall lovat mig minst 2 lediga dagar, sa jag kommer INTE jobba 17 dagar i streck.

Och for er au pairer i Frankrike som inte tycker att lovveckorna stammer, sa har man olika lov beroende pa var man bor. Det finns 3 olika "zoner" i Frankrike och man har lov v. 6-7, 7-8 eller 8-9. Vi bor i Lyon- zonen och har alltsa lov precis i mitten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0