Skarpning inom kort :)

Jag har val inte varit varldens basta bloggare de senaste dagarna (som jag helt klart ar annars ;) ), da jag sammanlagt har skrivit 2 meningar pa 3 dygn. Men jag har inte daligt samvete for det. Jag vet inte om ni har markt det, men jag ar inte ett sadant blogg- freak som jag var nar jag bodde utanfor Paris. Nagot har hant, och jag kan stolt kalla mig for "fore detta blogg- beroende". Inte for att jag INTE gillar att skriva pa bloggen och gora mina trogna lasare glada genom att uppdatera, utan mer for att det ar sa jobbigt att vara bunden av bloggen och fa daligt samvete om man inte bloggar. Nar man far det nar blogg- strejkandet inte ar ens eget fel gar det ju lite over gransen, eller hur? Och nar man fragar efter datorn for att man inte har bloggat nar man sover over hos en kompis ocksa. Sa det ar battre sahar. Om jag mar illa, ar trott, internet strejkar eller jag gor nagot annat sa ar det OKEJ att inte blogga. Vad jag vet sa dor ingen for det! Det ar nu rubriken blir lite konstig, och liksom inte riktigt "sammanfattar" texten. Trodde ni ja. Jag skall ta tag i det har, och blogga varje dag den har veckan. Och for en gang skull ar det inte for er skull, utan for MIN. Anledningen till att jag inte har bloggat ar att jag har matt daligt over helgen. Psykiskt & fysiskt daligt, och jag borjar bli orolig for mig. Sa nu skall jag ta tag i det har, och fa in lite gamla rutiner och vanor. I vanliga fall skulle jag kanske inte ta in bloggandet som en losning pa nagot sadant (just for risken att bli beroende, man isoleras, etc...), men just nu ar det TILLSAMMANS med lite andra saker den perfekta medecinen! Nar jag bloggar sitter jag ju inte och gor ingenting, och far allt att verka sa meningslost. Utan jag angagerar mig, och tar upp olika saker. Jag formedlar till andra och ser verkligen en mening med bloggen, aven om jag blir less pa era fa kommentarer ibland (eller kanske ganska ofta...). Sa den har veckan uppdaterar jag, och nasta vecka blir det en overraskning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0