Ring ring!

Jag har ine skrivit vad som har hant med E an, sa nu gor jag det. Hon korde pa en sten igar nar hon var pa jobbet, sa att den behovde komma in pa verkstaden. Da hon bor 75 min i bil fran jobbet och bussarna inte passar hennes arbetstider ar det svart for henne att bo har. Igar akte hon till en kompis, som bor narmare arbetet, och kommer bo dar tills pa lordag. Detta innebar att det inte blir nagot besok i Evian- Les- Bains for oss pa lordag, sa vi missar festivalen. Nu far vise om jag marker skillnaden nar E inte ar har...

Lu & Su har akt och handlat, och jag och hunden ar ensamma hemma. Telefonen, som i vanliga fall inte ringer ofta, har ringt jattemycket, och jag har agerat telefonsvarare med rost :) Och man marker vem jag kanner bast av de som ringer...

Forst ringde gasten som vi hade i januari. Han fragade efter Lu & Su och nar de inte var hemma fagade han om Lu skulle komma och halsa pa snart, och vilket vader det var ute. Jag antar att det senaste var for att vara artig, men jag vet inte.

Sedan ringde E och da lat det sa har*:
Jag: Halla!
E: Hej, det ar jag, E.
Jag: Hej.
E: Ar Lu dar?
Jag: Nej, han och Su handlar.
E: Men hon jobbar val?
Jag: Nej, hon ar ledig.
E: Da kommer de sakert hem sent!
Jag: Ar det viktigt?
E: Ja! Har hon mobiltelefonen med sig?
Jag: Jag vet inte.
E mumlar nagot jattesnabbt.
Jag: Jag forstar inte. Vad vill du?
E: Kan du kolla pa glasbordet om Su:s mobiltelefon ar dar?
Jag kollar.
jag: Nej, det ar den inte. Du kan sakert ringa och testa.
E: Ja. Tack, hejda.

E ringde en gang till, men jag orkar inte skriva ned det ocksa. Da var lite artigare, haha :)

* Detta ar ungefar vad som sades, och behover alltsa inte stamma exakt. dessutom var det pa franska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0