Lundalov och jobb

Nu ar det en ny vecka, och jag vet att manga i mina hemtrakter har lov nu, da det ar vecka 8 (= sportlov). Fram tills forra aret har jag alltid haft lov denna veckan. Och nu har jag ju nastan lov... Dock har de flesta av mina kompisar gatt ut gymnasiet, vilket innebar att de inte foljer skolloven till punkt och pricka.

Nu maste jag ta tag i dagen. Visst ar jag trott, men jag har saker att gora. Jag har mycket att fixa och planera, sa jag tillater mig inte att slappa en hel dag.. For tillfallet ar jag ensam hemma, for de andra ar pa joggingtur. Egentligen ville de att jag ocksa skulle folja med, men jag ar ju forkyld. For att visa att jag tyckte om att bli tillfragad och att jag tyckte att det var en kul idé lovade jag att folja med nasta gang. Vet ni vad Su sade da? "Det blir ett noje att hitta pa saker med dig!" Vad gulligt sagt. Jag har aven sett hur E har tittat pa mig, och jag tror att de har lite daligt samvete for nattens handelse... Haha. Men jag ar inte ett dugg arg. Att de blev tysta direkt nar jag sade till dem visar ju att det inte var meningen och att de angrar sig. Det blir nog ganska lungt bade idag och imorgon. Lu jobbar kvall varje dag fram tills pa onsdag, och Su jobbar tva pass idag (15- 07, jag fattar inte hur hon orkar!), och darefter natt fram tills natten till torsdag.



Forra veckan tittade 15 nya besokare in pa min blogg! Tack for att ni laser, det betyder jattemycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0