krasch, bang, bom!

Vad hande nu? Ojda, en au pair slog sonder en sak...

Skamt asido, men jag tankte ta upp det har med att raka ta sonder saker som au pair. For oavsett om man ar borta 1 man, 4 man, 6 man eller 12 mnader sar tar man sonder nagonting. I alla fall majoritetn. Det behover inte vara nagot stort, utan kan vara ett glas, en lampa eller en vas... Sa ar det, sa om ni som au pairer (och er andra ocksa) slar sonder saker skall ni inte kanna er samre an alla andra. For det ar ni inte, alla andra gor ocksa sa. Kanske ar det nar man skall gora nagot oforsikt eller skyndar sig nar man gor nagot. Och det ar ju inte bara au pairer som slar sonder saker, utan alla! Det ar bara det att det kan kannas svart som au pair. Har kommer jag ny till en snall familj, sa gar ett glas sonder... Det ar kanske skillnad nar man rakar ta sonder mammas glas dar hemma fran IKEA (inget illa menat, mamma). Vi pratade om det har en dag i skolan, vilket jag uppskattade jattemycket. Nar folk berattade om markesklader och lampor sa kandes det har med en bebistalrik sa svart.

Sa ha inte daligt samvete nar ni tar sonder nagot i er vardfamilj! Det ar klart att ni skall forsoka vara forsiktiga, men hander det sa ber ni om ursakt och erbjuder er att kopa en ny sak! Det ar inte mer an det, era vardforaldrar har sakerligen ocksa tagit sonder nagot nagon gang...

Nu skall jag erkanna vad jag har tagit sonder.

I Paris: en bebistallrik som jag satte in i mikrovagsugnen...
I Saint Gingolp: en hakklapp som jag lade pa plattan en halvtimma efter att jag stangt av plattan. Och nu, idag satte jag en stekpanna bredvid hakklappen som ersatte den forra (och var likadan). Klantigt, men jag skall kopa en ny.

Nu har jag varit stark och erkant detta. Kan inte ni ocksa ta upp vad ni har slatt sonder? Jag ar nyfiken.. Och samtidigt sa gor vi sa att stamningen blir battre for oss nasta gang det hander., for da vet vi att det ine bara hander oss! Vad har ni slagit sondr?

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag bara tappade min bricka i matsalen för några månader sedan. Tallrik och glas gick sönder och personalen kom springande. Hur står det till egentligen sade de till mig!!!!!Oj sade jag, förlåt!!

2010-02-15 @ 21:37:49
Postat av: Louise - Living in Turkey

Haha jag får flashbacks när jag läser detta.

En morgon när jag skulle köra barnen till dagis så var jag skitstressad, åt aldrig någon frukost och vi hoppade in i bilen. När jag backar ut så BOOOM!

Min spegel där på sidan kraschars mot väggen. Jag blev skitskraj frågade barnen om de var okej osv.



Så fick jag ringa mina värdföräldrar som inte var hemma. Min värdmamma sa att jag skulle köra barnen till skolan. Så jag körde, en bit, för den där lampan hängde där på sidan och ja...jag fick stanna till på en verkstad och fråga en gammal gubbe om han kunde sätta fast spegeln igen. Den hängde liksom i två sladdar och fladdrade som bara den.

Han satte fast den och i 6 månader så var det ingen som fixade den spegeln.

Men jag behövde inte betala något alls. Även om jag erbjöd mig det (tänkte i mitt huvud, faaan jag har inte råd med något sånthär nu!!)



Många kramar Louise

2010-02-16 @ 09:01:09
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0