Ensam hemma!

Su sade att det inte var sakert att resan skulle bli av igar, men nu (eller imorse) har de i alla fall akt. Jag ar ensam hemma idag och imorgon, och sa ar E (som jobbar pa dagarna) har pa natterna. Jag maste erkanna att det ar ganska skont att vara sjalv har, sa det har skall nog ga bra. E har dock varit lite orolig anda fran hon fick hora att jag skulle vara sjalv. Hon kanner nog ett ansvar for mig, for jag har fatt stranga order om att skriva en lapp om jag inte ar hemma nar hon kommer hem (engelska gar bra om jag inte kan skriva pa franska), och hon har gett mig sitt mobilnummer om dt skulle vara nagot. Man undrar ju lte vad folk tror om mig. Visst ar jag en utlanning, men jag ar 19 ar och jag kan anda kommenicera sa att jag blir forstadd! Jag menar; vissa dagar ar jag sjalv med tva barn. Skulle jag inte klara det har da?

Jag vet att det har med vardfamiljens resa kan verka forvirrande, sa nu skall jag (en gang for alla ;) ) gora klart for nar de aker och kommer hem. Och vilka som gor vad ocksa. Idag akte H, R, Su & Lu ivag pa resan. Ikvall lamnas barnen H och R hos sina farforaldrar, medan Su & Lu fortsatter sin resa. Pa onsdag kommer u & Lu hem UTAN barn. Pa fredag nasta vecka skall Lu (och kanske Su ocksa) hamta barnen och komma tillbaka hit. Min nasta "normala" arbetsdag bli alltsa v. 8!


Kommentarer
Postat av: ullet

Vad skönt med lite ledighet. nu kan du bjuda hem lite bybor och roa dig!!!

2010-02-15 @ 20:55:57
Postat av: Cecilia

Haha. Om det vore sa val.. ;)

2010-02-16 @ 08:29:02
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0