Aqua Parc

Fredagen den 29:e januari besokte jag Aquaparc i Schweiz. Detta ar, precis som namnet antyder, ett aventyrsbad eller vattenland. Det var ungefar som Aquakul (forr i Malmo), men med mer betoning pa vuxna, fler rutchikanor, och mycket mycket storre. Jag trodde att jag skulle till ett halsobad, sa jag var val nagot overraskad nar jag kom dit.

For att beskriva badet mer exakt sa hade det 4 avdelningar; en for wellness med vaaarm poll inom- och utomhus, vanliga, ang- och andra typer av bastu, samt. ett gym. Ett paradis med Rios egen strand Copacabana (jag foredrar dock den riktiga...), dar man kan juta av vagorna, eller ligga pa soldacket. Captain kids for vuxna och barn. Man kunde flyta runt pa slags luftmadrasser i en vattenbana, men det fanns aven en bat dar, som barnen kan leka i. Rutchikanornas del vet jag inte vad de heter. Dar fanns i alla fall ett hopptorn (som var stangt), en liten rutchikana, och 5 stora rutchikanor. Dessa var ganska haftiga, och det var 125 cm- grans pa dem savida man inte akte med en vuxen. Pa vissa var man tvungen att aka med luftdyna, medans det var absolut forbjudet att gora dte pa andra. Tva av dem var markte "svara", och de var verkligen inte att leka med! Jag testade bada (saklart), och de var mer till for vuxna an for barn. Den ena madde jag illa i for att den snurrade runt sa mycket, och den andra gorde det ont att aka i eftersom ryggen skrapades mot den (det gick inte att satta sig upp igen eftersom det gick saaaa snabbt). Dessa tva skulle jag nog inte rekomendera for barn... Jag akte dock bara tre av de stora rutchibanorna, da en var avstangd och minimum- gransen var 2 personer i en av rutchikanorna.

Det fanns restauranger dar, men eftersom detta ligger i Schweiz var det ganska dyrt. Omkladningsrummet var dock jattefrascht, och for de som ville ducha utan badklader efterat fanns det bas att ga in i! For er som har varit pa aventyrsbadet i Are, sa liknade omkladningsrummet det valdigt mycket. Det var mysigt. Jag alskar stora varma omkladningsrum! Jag rekomenderar ett besok om ni nagon gang har vagarna forbi. Besok garna deras hemsida: http://www.aquaparc.ch/.

Ps. Jag ursaktar att texten ar slappt skriven; Jag ar trott, men tycker att det ar battre an ingenting, sa det far duga! Ds.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket häftigt bad. Ser ut att inneha de flesta aktiviteter inom vattensporten. Fick tyvärr inte igång videon.Kram

2010-02-08 @ 18:40:51
Postat av: Cecilia

Jag tror att videon filmar en strand, sa det ar nog inte sa farligt!

2010-02-15 @ 17:05:12
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0