Steg 6

AU PAIR- STEGEN
När du vet vilken familj du skall åka till och bestämt avresedatumet är det i princip bara packningen kvar. Jag tänker bara ta det här kort eftersom jag vet att det lätt går att hitta information om detta på internet (framför allt andra bloggar...). Det felet de flesta au pairer gör är att de packar lite för mycket. Vissa kläder som skickas med kommer bara användas en enda gång. När man packar ned kläder bör man fundera på vilka kläder man tror att man kommer använda.

Då jag hade med mig för mycket till Paris försökte jag dra ned på packningen drastiskt när jag skulle till ST- Gingolph. Och jag tog ändå med mig för mycket dit!

När det kommer till saker bör man ta med sig lite hygienartiklar (så att man klarar de första dagarna där, om inte annat - det går ju att köpa), underhållning i form av böcker, datorer, etc, smycken, gärna foton att sätta upp på rummet, och eventuellt presenter.

Att man inte bör ta med sig så mycket beror på att det är få au pairer som inte shoppar under sin vistelse (,då tänker jag i synnerhet på de som är au pairer i USA), och det kan bli riktigt dyrt att skicka hem kläder och betala övervikt på flyget. Så om det går är det bäst oom man har plats över på ditresan!

Glöm inte att kolla upp hur mycket packning man får ha med sig med det/de aktuella bolaget/bolagen innan du åker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0