Bloggstatistik

Jag tänkte att ni skulle vara intresserade av bloggstatistik, så här kommer en del!

Så här aktiv har JAG varit (det vill säga antal publicerade inlägg var månad):
aug 11
sep 56
okt 38
nov 35
dec 41
jan 33
feb 54
mars 48
april* 16
med (hittills) totalt: 329 inlagg

Och så här aktiva har NI varit (antal unika besökarer, alltså antal datorer, var vecka) under de senaste veckorna:
v. 6 29
v. 7 44
V. 8 43 (men det var inte manga besok)
v. 9 34
v. 10 32
v. 11 30
v. 12 30
v. 13 32
v. 14 24
v. 15 28
Veckorna räknas från måndag ca. 10:00- nästkommande måndag ca. 10:00.

Om någon undrar så är jag nöjd med antalet unika besökare på bloggen. I början ville jag ha en stor blogg med många besökare, men det har kommit att kännas bra som det är. De första veckorna berättade jag inte för någon att jag hade en blogg eftersom jag ville komma igång först, och då hade jag 0 besökare per dag!!! Sedan berättade jag om bloggen för nära vänner och jag fick 5 besökare per dag. Sedan ville mamma ha bloggen, och jag lade även upp en länk till den på facebook. Efter det har jag blivit medlem på några bloggsidor, och fått en länk på www.aupairguiden.se till min blogg (, vilket jag är jätte tacksam över!). Jag vet inte riktigt vad alla läsare kommer ifrån, men när ni var som flest var det 44 unika läsare i veckan. Blondinbella har 235- 252 tusen unika besökare per vecka för att jämföra, men jag har kommit på att antalet läsare inte är allt. Mitt mål var att ha läsare som jag inte kände utöver de andra som jag känner, så att jag kunde tipsa om och beskriva au pair- livet för dem, och vara någon form av guide. Och det har jag fått. Visst kan det vara kul att ha 230 000 unika besökare i veckan, men det är liksom en svåruppnådd dröm. Jag har skrivit aktivt på en mysig blogg med roliga läsare, och slipper det stora ansvar, och alla elaka kommentarer, som en stor blogg automatiskt för med sig! Hurra till mig!

Jag tillägger att jag aldrig har sett blondinbella som någon idol, eller ens föreställt mig att min blogg skulle bli SÅ stor, utan mer jämförde mig med henne för att ni skulle förstå hur stor skillnaden mellan våra bloggar och dess besökare är!

* Detta kommer ändras eftersom månaden inte är slut än och jag kommer blogga mer!

Källa: http://www.bloggtoppen.se/

Ps. Min blogg finns länkad på http://www.aupairguiden.se/sidor/aupairbloggar tillsammans med en massor av andra bloggar. Nu när min blogg kommer ta slut kanske ni kan hitta någon annan blogg att läsa där! Ds.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 04:07:47
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0