Skolan borjar

for barnen alltsa.  Min skola borjar inte forrans om tre veckor. Eftersom jag inte hittar till L:s och E:s an skola foljde min vardmamma med mig dit i morse. Vi gick till L:s skola forst. Skolgarden var full med barn, foraldrar och smasyskon, och det hangde klasslistor pa vaggarna. Vi gick runt och letade efter L:s namn, och till hennes forfaran hamnade hennes tva basta vanner i hennes parallellklass. Hon blev jatteledsen och vill ga i samma klass som de andra kompisarna. Vi gick vidare till E:s skola. Dar var vi en stund eftersom min vardmamma ville titta pa henne genom fonstret nar hon hade gatt in, samt presentera mig for hennes froken. Min vardmamma var tvungen att ga och jag gick till "la crèche" med Lo. Vi var forsenade, och hennes froken kom ut i hallen och hamtade henne. Nar jag skulle ga hade portarna stangt, och jag fick prata med en annan froken (som inte var Lo:s), som var arg, men som bittert accepterade min ursakt nar jag forklarade att det var pa grund av skolstarten. Det far inte handa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0