Sjukling

Idag är 7- åringen sjuk, vilket skapat en svår situation här. Främst för henne och mig. Innan jag kom hit hade vi inte ens diskuterat hur vi skulle göra när barnen var sjuka. Men först här fick jag reda på att det var tänkt att jag skulle vara hemma när barnen var sjuka. Jag började protestera under vårt samtal förra veckan. Mest för att jag inte ville missa skolan, men även för att vi inte hade bestämt det tidigare. Om jag hade vetat det innan vet jag seriöst inte om jag hade valt familjen... Skolan är svindyr, och jag vill inte kasta pengarna i sjön på grund av att barnen är sjuka. Det borde väl vara föräldrarna som stannar hemma med dem? I alla fall så verkar det som om min värdmamma, mer eller mindre, lyssnade på mig när jag protesterade, för hon bad inte mig att skippa skolan och ta hand om L. Istället skickade hon flickan till skolan. Och gjorde upp en plan. Om hennes lärare skulle ringa hem skulle grannen ta hand om henne till 12, min värdmamma till 14:15 (på jobbet), och jag därefter; det vill säga efter min skoldag. Det känns både bra och dåligt. Bra att jag blivit tagen på allvar, men också dåligt eftersom ett sjukt barn fått gå i skolan. Jag tycker synd om henne, men vill samtidigt inte erbjuda att stanna hemma med henne. Jag är rädd för att alltid få stanna hemma i fortsättningen, och jag vill inte heller ge upp. Men när man tänker efter är inte det här mitt fel; det är faktiskt hennes skyldighet att berätta samtliga arbetsuppgifter INNAN ankomsten. Men än så länge har ingen ringt, och jag antar därmed att L är kvar i skolan.


Kommentarer
Postat av: sofiiaaaaaaaaaa

Shit vad hon värdmamman verkar störd asså omg.

Vadå skicka ungen till skolan varför tar hon inte ledigt? bra att du står på dig, I`m prou. :D<3

2009-09-22 @ 18:00:40
URL: http://johnssons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0