SAINT Germaine-En-Laye

Efter att ha lämnat de minsta flickorna i förskolan, respektive på dagis tåg jag tåget till ST Germaine-En-Laye. Denna lilla stad ligger ungefär 7 km från Bailly, och det tar ungefär 13 minuter att åka dit med tåg. Jag gick i tjugo minuter till skolan ACADEMIE DES LANGUES, där det är tänkt att jag skall studera. Idag var de inträdestest för att kunna placera eleverna i nivåer, och det var fullt med folk där. På väg in mötte jag några tjejer som jag träffade i söndags, och som redan hade hunnit göra testet. Man fick komma när man ville mellan 9 och 12, men fick endast göra själva provet i ca. 45 minuter. Det var inte så svårt, men eftersom jag tyckte att det var ont om tid så hann jag inte skriva så mycket på skrivuppgiften (om ens ankomst i Frankrike). Det var svårt att koncentera sig när alla kom och gick, och det var mycket uppståndelser eftersom en elev kräktes. Testet är inte rättat än, men någon från skolan kommer att ringa till mig på måndag, för att berätta vilken nivå jag befinner mig i, och om det finns platser i denna nivå. Efteråt strosade jag runt i staden, och hittade en ganska stor baguette för endast 1,15 euro! Jag gick runt i mumsade på den, och såg tydligen så fransk ut att folk trodde att jag kom därifrån, för det var fler än en som frågade mig om vägen... Jag tog tåget hem från staden, och tillbringade eftermiddagen med att äta, tvätta och sova.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hade du en basker på huvudet också? Och en röd scarf runt halsen kanske? En randig tröja? Mustasch...?

2009-09-12 @ 11:11:11
Postat av: Cecilia

Ingenting av det och ändå verkade jag som en fransk! Jag skulle dock bli väldigt förvånad om jag såg en sådan person här...

2009-09-13 @ 21:23:31
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0