Mitt stackars finger!

I början av vistelsen här sade mina värdföräldrar till mig att vara försiktig med kökskniven när jag skar bröd. Deras förra au pair hade lyckats skära sig ordentligt i fingret så att det började blöda. Nej, tänkte jag; jag klarar ju av en brödkniv! I tisdags råkade jag slinta med kniven, och fick ett märke på ringfingret på min vänstra hand (som inte började blöda). I onsdags slant jag med kniven igen och fick tre blödande veck på samma finger. Jag var tvungen att använda plåster, och det är fortfarande rött där. Jag vet inte hur jag lyckades med detta; men igår slant jag med kniven en tredje gång, vilket resulterade i att samma finger fick YTTERLIGARE ett blödande märke. Så här går jag med 5 knivmärken på ett och samma finger. Som jag dessutom har fått på 3 dagar! Det är hårt att vara au pair säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0