Min första skoldag

Vad underbart att kunna säga som i rubriken varje år. Även om vissa missförstår och tror att man pratar om att börja ettan (på grundskolan). Min klass består i alla fall av 15 kvinnliga au pairer som bor i närheten av (eller i) Paris. De flesta är tyskar eller svenskar, men det finns även mexikaner, kolumbianer, kazakstaner och amerikaner där. Läraren verkar trevligt, och är väldigt glad. Det är svårt att bilda någon uppfattning om hennes sätt att lära ut. Än. Första lektionen var inte så seriös, och vi skall repetera gamla kunskaper hela veckan. Men hon var inte arg i alla fall. På lektionen fick vi mestadels diskutera i mindre grupper (om fyra personer).

Och så fick jag två nya kompisar. Men, ironsikt nog, ingen av dem går i min klass. Vi möttes på tåget, då vi går på samma skola och bor i samma stad (eller by). En var svensk och den andra tysk. Vad trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0