Fredagsfin

I morse kom min 5- åring in i badrummet med en tjusig sommarklänning när jag bytte blöja på hennes lillasyster. Hon tittade ömkande på mig och frågade om hon fick ha den på sig. Jag tyckte att det verkade lite för kallt, och påpekade att den dessutom skulle vara opraktisk att leka i. Men hon gav sig inte för det, utan frågade om det gick bra med en kjol. Jag gick in i hennes rum och hittade en rosa kjol som inte var för festlig. E plockade fram strumpbyxor och en T- shirt, och allt matchade naturligtvis i olika nyanser av rosa.  När ennes pappa kom ned i vardagsrummet före frukosten tittade han bara på henne. Och jag kunde inte låta bli att le. Hon var så söt när hon stolt satt i soffan med sin rosa fredagsuppsättning. Jag ville också klä upp mig för att det är fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0