Fortsattning pa de 3:e september

Min vardpappa kom hem innan halv fem. Han fragade om jag inte hade glomt nagonting, och jag sade nej. Han hjalpte mig med att saga "matsack till..." och jag bara just det! Jag fixade en matsack och vi gick darifran. Han sade att han hade hort att L inte hade hamnat i samma klass som sina basta kompisar, och att det inte var sa forligt. Han tyckte till och med att det var bra, eftersom hon skulle snacka mindre pa lektionerna nu nar hon inte hade nagon att snacka med och att hon kunde koncentrera sig pa skolarbetet. Han tyckte tydligen inte att hon behovde skaffa nagra nya kompisar i sin nya klass. Nar vi hade hamtat E traffade min vardpappa nagon som han kande och blev jatteglad. Han hade jobbat med en man, som visade sig ha sin son i E:s klass. Han tyckte att det var fantastiskt. Som vantat sade han till E att sonen (Arthur) var jattesnall och att hon garna fick leka med honom. Nar vi val kom till Lo blev hon jatteglad for att vi var sa manga som hamtade henne. Det var lite klurigt att hamta L eftersom de byter klassrum ofta, men det gick. Pappan sade till froken att det var bra att L inte hade kommit med sina kompisar, och froknen borjade prata om att det var en trio. Bra av dem att satta tva personer av tre i samma klass da. Det kanns ju bara elakt, eller vad tycker ni? Nar vi kom hem lekte barnen och pappan jobbade. Det tog lang tid att bada Lo, och nar jag var klar ville L inte kla av sig. E ville inte heller duscha, men jag lyckats duscha bada tva. Jag hade inte tankt pa att forbereda nagon middag (min vardmamma har hjalpt mig innan), och nar jag var klar med baden hjalpte min vardpappa mig. Barnen at, och vi blev klara i tid, yes! Pappan foljde med dem upp for att borsta tanderna och jag sade hejda till L och E. Min vardpappa ringde sin fru, som tydligen skulle jobba sent, och vi at sjalva. Det var jattetrevligt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Det är ju bra att det funkar med pappan. Att ni kan samarbeta och han hjälper dig :)

2009-09-04 @ 12:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0