Födelsedagsfirande

Idag åkte jag inte in till Paris eftersom mitt värdbarn firade sin två-årsdag. Vi åt en extra festlig lunch bestående av fem olika stora rätter. Först på menyn stod juice och pop-corn. Som förrätt serverades en smaskig sallad. Därefter åt vi huvudrätten ris, varefter vi åt grillspett. Lunchen avslutades med en kompakt chokladkaka, som inte jag kunde äta (soja- chklad är också gott). Efter måltiden hämtade familjen alla presenter som vi gav sittandes i vardagsrummet. Lilltjejen fick sammanlagt 6 presenter; två böcker från sin mormor, en bok från sin ena syster, ett pussel från den andra systern, en bok från au pairen, och ett badleksakssätt av sina föräldrar. Som ni märker fick hon inte så mycket. Jag tror inte att fransmännen brukar ge lika många presenter lika mycket som svenskarna, och jag har hört talas om familjer som ger ännu färre presenter än denna. Efter presentutdelningen och provningen av presenterna slutade vi i princip att fira födelsedagen, men Lo verkade ändå jättenöjd. Vilket inte var så konstigt när hon fått exakt vad hon önskat sig; paket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0