Ensam med alla barn

Idag har jag varit ensam med samtliga barn for forsta gangen sedan jag kom hit i lordags! Det gick ovantat bra. Egentligen skulle jag hamta Lo pa "la crèche" 17:00, och leka med henne tills de stora barnen skulle komma hem klockan sex. Men planerna andrades, vilken resulterade i att storflickorna kom hem strax fora fem, varpa vi tillsammans gick och hamtade Lo. Nar vi kom hem lekte vi i tradgarden efersom barnen inte skulle bada forran runt kl. sex. Jag badade forst Lo, i foljd av L, och sist E. Jag gjorde sallad, och serverade soppan som vi gjort igar, och barnen fick ata. De stora barnen uppforde sig bra pa vagen till dagis, men tjatade om att de ville folja med in och hamta Lo. I och med detta starka intresse forstod jag att de inte brukade fa det, och sade darfor nej. Nar jag hamtade den lilla pa avdelningen var de stora barnen inte alls lugna, och jag fick saga till dem efterat. Nar vi hade gatt nagra meter alla fyra borjade L klaga pa att hon hade ont i foten. Jag fortsatte att ga med vagnen. Nar jag markte att hon hade stannat fick jag ga tillbaka for att prata med henne. Jag fick henne att borja ga, men hon haltade oerhort mycket. jag sade till henne att sluta overdriva, och att det inte var sa farligt, varpa foten blev helt bra och hon kunde springa igen! Hon behovdeinte ens stodja sig pa vagnen, och jag kande att jag hade lyckats! Val hemma ville de stora flickorna titta pa TV, och jag sag pa dem att det var en ytterligare sak som de inte fick. Sa jag foreslog att vi skulle leka utomhus eftersom det var fint vader. Forst lekte jag med E, och sedan med L. Till min stora gladje verkar Lo verkligen ha vant sig vid mig nu, och efter att ha lett ett stort leende mot mig nar jag hamtade henne pa eftermiddagen stod hon och klangde pa mig nar jag lekte med de andra barnen. Jag lekte en stund med henne ocksa, varefter jag gick upp pa overvaningen och badade henne. De andra flickorna kom snart upp pa overvaningen, och nar jag nastan var klar med Lo horde jag massa skrik. De lag pa L:s rum och slogs... SUCK. Jag hanterade det bra, och fick bara in E till sitt rum for att separera dem. Jag monterade upp stangslet till Lo:s rum, sa att hon inte skulle ga darifran, och badade L. E hade pa hog musik sa att hon och hennes lillasyster skulle kunna dansa, och det gick bra att bada L. Nar jag skulle duscha E ville L ta hand om Lo pa sitt rum, men jag sade till henne att hon kunde vara med Lo pa hennes rum istallet, som blev jatteglad och slutade gnalla. Sedan skulle E ocksa leka med Lo pa hennes rum, men fick inte eftersom jag ville ta med mig Lo ned. Jag gick ned med alla barnen, och gjorde salladen. Jag var osaker pa hur jag skulle gora, och fragade L, som inte visste. Hon var jatteduktig, och dukade bordet medan jag gjorde sallad och varmde soppan. E lekte med Lo (inspirerad av L?) och for en gangs skull brakade de inte! Nar vi skulle ata tyckte E inte om salladen, och L inte om soppan. Jag fick dem att ata i alla fall, men Lo vagrade att ata soppan. Min vardpappa kom hem 15 minuter for tidigt, och nar han sag att minstingen inte ville ata gick han tydligen upp pa overvaningen och ringde sin fru. Sedan kom han ned, och matade henne sjalv. Han sade att dte inte gjorde nagonting, och att det hade varit pa samma satt med foregaende au pairer. Sedan ringde frun upp, det vill saga mamman i familjen, och sade att jag var tvungen att mata henne sjalv. Sa jag fick fortsatta forsoka, och till slut gick det. Vi blev klara med maten tio minuter efter att vi skulle. Jag ville lagga Lo, men fick inte. Min vardmamma hade kommit hem, och de skulle fixa allt sant. De sade godnatt i saker en kvar, och medan jag vantade pa min tur gick jag ner, torkade bordet, och dukade at oss. Jag berattar om middagen i nasta inlagg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0