en ny människa

Idag i parken hittade jag en lekkamrat. Det är ovanligt, eftersom få är under 13 år. Hon kom fram till mig och frågade om jag var E:s och L:s mamma. "Nej", sade jag, "jag är au pair". Och då visade det sig att hon också var au pair. Hon var 20 år, hette Lisa, och kom från Tyskland. Trots att jag aldrig sett henne förr så bor hon i samma by (med 4000 invånare). Det är lite roligt eftersom hon tar hand om ett barn i E:s ålder, och ett i Lo:s. Det är sällan jag möter au pairer som tar hand om så små barn, än mindre som bor i samma by. Vi bytte telefonnummer, och så kanske vi kan ses fler gånger... På kvällen var E tvungen att berätta för sin mamma om min nya kompis, vilken i sin tur tror att hon känner alla här. Aja. Det var i alla fall kul att prata med en till au pair! Och efter att ha skaffat så många svenska kompisar känns det verkligen skönt att hon är tysk. Jag har inget emot svenskar, men vill träffa folk med olika kulturer! Nu skall jag sova, tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad roligt med en ny kompis :D

hahaha"jag har inget emot svenskar" nä fan det hoppas jag inte. Vi saknar dig massor här hemma. Du kommer få ett mail snarast :D

Hoppas det är jätte bra där borta puss love <3

2009-09-30 @ 23:41:33
URL: http://johnssons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0