BERÖM

Ni kommer inte tro vad som hände idag: jag fick beröm!! Det är faktiskt sant. Vanligt hederligt beröm!!!!!! En person som uppskattar en annan persons handling till den grad att denna ger en komplimang. En komplimang som gör någon glad. Efter drygt tre veckor hände det. Jag fick en konkret berömmelse! Det hände när jag trött bar upp Lo för trappan efter barnens middag. Min värdmamma tittade på mig och log. Som om hon blev förvånad över att jag bar upp Lo dit, och som om hon blev glad. Och så sade hon "Kläderna är verkligen bra strukna. Både skjortan och kavajen." Jag visste inte alls vad jag skulle göra, än mindre säga. Det som ekade i huvudet var "va??". Jag fattade ingenting. Och så fortsatte jag att tänka... Kläderna var väl som vanligt? Jag hade väl inte gjort något speciellt med dem, eller strukit dem extra länge? Men jag fick i varje fall fram ett "tack". Jag är fortfarande mer eller mindre i chock- tillstånd, och kan inte fatta det. JAG HAR FÅTT BERÖM!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0