Baby- sitting

När jag kom hit fick jag reda på att jag skall ta hand om baby- sitting av flickorna ungefär en kväll per vecka. Med det menas att jag finte får lämna huset denna kväll när flickorna sover. Om något skulle hända måste jag kunna vara på plats. Egentligen är inte sådana här kvällar så jobbiga, men det är svårt att bestämma träff med vännerna, och man måste, som skrivits, stanna kvar i huset hela kvällen. Det är en sådan kväll just nu - och det har hittills gått bra. Det känndes inte helt okej när min värdmamma kom till mitt rum, sade att hon skulle gå och att flickorna grät, men det har ändrats. Det var främst E som grät, så jag gick till hennes rum för att trösta henne. L läste godnattsaga för henne och mig, varefter E försökte övertala mig att sova i hennes säng bredvid henne. När jag gick ifrån rummet sprang hon efter, men efter att jag hade lovat att jag skulle leka med henne och att vi skulle lyssna på musik tillsammans imorgon stannade hon på sitt rum. När min värdmamma ringde 30 minuter efter att de hade gått hade jag inte hört något från flickorna på en stund. När jag gick förbi en stund senare låg de största flickorna och sov. Lo:s dörr var stängd, men eftersom hon hade slutat att prata med sig själv antog jag att hon också sov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0