3 veckor

Igår var det tre veckor sedan jag kom hit. Tre veckor! Det känns som mycket mer. Mest av den anledning att jag hunnit göra så fruktansvärt mycket. På dessa tre veckor har jag bland annat hunnit lära känna tre barn (men det känns som om jag har kännt dem mycket längre). Men jag har också lärt mig hitta någorlunda i byn, börjat känna mig hemma i Paris, skaffat nya kompisar, och kommit in mer i språket.. Min hörförståelse har förbättrats, och det känns inte lika konstigt att tala franska hemma längre. MEN jag har inte kommit in i familjen, än mindre börjat känna mig trygg här än. Jag tänker mycket på problemen, och tycker faktiskt att de kvarstår (se blogginlägg "Problem"). Jag börjar vänja mig mer och mer vid byta familj- tanken. Ibland känns inte läget så farligt, men jag har en enorm press på mig; och vid andra tillfällen vill jag bara härifrån. Det går, men bara tillfälligt. Och som det känns nu vill jag absolut inte stanna ända till sommaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0