Tankar

Nu kommer ett inlägg med tankar. Det jag tänker fokusera på i inlägget är familjebyte. Som jag har skrivit innan har jag pratat med min värdmamma om att jag inte trivs. Vi bestämde oss för att jag skulle fortsätta försöka, och det har nu gått drygt 2 veckor sedan samtalet. Jag är fortfarande inte nöjd och jag vill bya familj. Men hur säger man det? Jag tänker på det hela tiden, och går runt och tvekar. Jag är rädd för att ge ett definitivt besked. En av anledningarna är att jag inte vet hur min värdpappa och värdbarnen kommer reagera. Men det är också för att jag vill vara på den säkra sidan. Om jag säger till att jag vill byta nu finns det ingen återvändo. Jag trivs inte här, men vad skall jag göra om jag inte hittar en familj? Jag vill inte ge upp mitt au pair- år och åka hem! Men jag vill verkligen inte stanna kvar. När jag tänker på att ta hand om barnen i 11 månader blir jag inte så glad. Att åka på semester med familjen, och fira jul med dem. Och att ta hand om barnen hela dagarna på sommarlovet. Så jag måste byta. Men jag är så himla feg. MEN om jag säger till idag så blir jag tidigast fri den 1 november. Om jag väntar tills måndag blir det den 5 november. Ju längre jag väntar, desto längre får jag vara kvar. Jag får lida en månad till, och vara jättetrött, men en månad är inte så farligt när man vet att den snart tar slut. Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0