Restaurangbesök under la nuit blanche

Jag har inte skrivit så mycket mer här om la nuit blanche, mer än att jag blev besviken. Men nu är det verkligen dags att skriva om vårt restaurangbesök på kvällen. Efter att ha samlat ihop oss gick vi nämligen till en billig restaurang för att äta middag. Då klockan hade hunnit bli mycket var vi hungriga. Alla sju åt menyn med 3 rätter för 10 euro, där man kunde välja mellan några olika rätter, och kombinera det som man ville. Till förrätt valde jag "Sallade au jardin" (="trädgårdssallad"), och till huvudrätt blev det biff med pommes frittes. Eftersom jag inte kunde äta någon av efterrätterna beställde jag en te som efterrätt. För varje rätt jag beställde informerade jag om att jag var allergisk mot mjölk, att att jag inte heller kunde äta smör. Så jag skulle inte få någon sås till köttet. När salladen kom låg det något vit och dressingsliknande ovanpå den. Jag frågade servitricen om det var mjölk i, vilket resulterade i att de fick göra i ordning en ny sallad. När hon kom tillbaka frågade jag varför jag inte hade fått något att dricka (som beställts), och hon fick springa iväg igen. Sedan upptäckte Hannah att hon hade en spindel i sin sallad, varpå salladen fick bytas ut (av servitricen). Beatrice hade fått fel storlek på sin läsk, men orkade inte säga till. Stackars stackars restaurangen när vi besvärliga svenskar kommer på besök!


Kommentarer
Postat av: ullet

Vad äckligt med spindlar. Gerinte mersmak precis!

2009-10-13 @ 16:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0