Olydiga barn och vila...

Idag arbetade jag i sammanlagt 8 timmar och 20 minuter. Arbetsdagen började klockan 12, då vi stod utanför huset och vinkade av barnens mormor. Det var vackert väder, och tjejerna ville vara ute, så de plockade fram en cykel och ett par rollerblates. Men när 7- åringen hade trillat och slått sig så att det blödde tog jag med mig båda barnen in. Jag tvättade medan barnen lekte, och sedan åt vi mat. Det var hysteriskt under lunchen, men till slut lugnade i alla fall dem ned sig. Efter maten ringde 7- åringens kompis på dörren för att hon ville leka, så jag bjöd in henne. När hon hade varit där i ungefär en timme lämnade vi huset för att gå till parken. Jag hade planerat det innan hon kom, och det var viktigt eftersom barnen behöver röra sig, och blir mindre stimmiga på det sättet. Så vi gick hem till kompisen, så att jag kunde prata med hennes mamma om det var okej att hon följde med oss till parken. Jag visste inte om de hade planerat något, och hon hade rätt att veta var sin dotter var. När hon insåg att det var ett alternativ att jag tog med henens dotter blev hon jätteglad och tackade mig fem gånger. JAG tycker faktiskt att det är konstigt att man utan vidare låter en 19- årig au pair från ett annat land ta hand om sin dotter :S Vi bestämde i alla fall när hon skulle bli hämtad. 5- åringen fick inte vara med i de andras lekar, och var jätterastlöst. Lyckligtvis kom en kompis till parken, så att hon också hade någon att leka med. När L:s kompis var avlämnad gick vi till dagis för att hämta Lo. Flickorna, som hade varit lugna hela eftermiddagen, blev olydia igen, och direkt efter att ha klivit ut ur huset var det dags för nästa utskälling. 7- åringen hade blivit så arg att hon hade slagit till mig, så jag hade mycket att säga. 5- åringen brydde sig inte, men hennes storasyster var rädd för vad hennes pappa skulle säga... Så resten av dagen var hon överdrivet lydig, och frågade mig vid ett flertal tillfällen om hon var den mest lydiga av barnen. Vi blev i alla fall klara tidigare än vad schemat säger, och när 2- åringen uttryckte att hon var trött tjugo minuter innan läggdax var det bara att lägga henne. Sedan hade vi andra sagostund, och jag läste 2 sagor för dem.

Jag åt middag själv med min värdmamma eftersom hennes man umgicks med kompisar, men det gick faktiskt okej. Vi pratade lite, och sedan började kvällens två avsnitt av "Desperate Housewifes". Men gissa vem som är trött nu...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!



Jag är även jag en nittonårig tjej, som känner mig väldigt sugen på att åka och aupaira i Paris. Fick fram din blogg då jag gjorde en googlesökning om ämnet, och undrar lite över vilken förmedling du använder dig av, och kanske några allmänna tips? Tacksam för all hjälp du kan ge! :)

2009-11-01 @ 01:36:53
Postat av: Cecilia

Hej Malin!

Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag hoppas att du fortfarande loggar in ibland, så att du hittar det här!

Jag skall svara på dina frågor i den öppna kategorin, men om du har fler funderingar är du jättevälkommen att mejla till mig på [email protected]

Ha det bra!

2009-11-09 @ 15:27:06
URL: http://aupairis.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej! Jag skall försöka hjälpa det så mycket det går. Jag åker faktiskt inte med någon förmedling. När man är i Frankrike är det inte olagligt att åka privat, och då jag inte hittade en lämplig förmedling just då gjorde jag det. Om du skickar ett mejl till min mejladress [email protected] så kan jag fortsätta att hjälpa dig.

2009-11-10 @ 23:01:19
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0