Le louvre

Idag har jag, Maja, Mette och Beatrice besökt Louvren. Vi hann såklart inte se allt (det är väldigt stort), men hann bland annat titta på Napolion 3:s lägenhet med möbler, och Mona Lisa. Jag har aldrig sett Mona Lisa förr, men hört att det var en besvikelse från många håll. Därmed var inte mina förväntningar särskilt höga, och tavlan nådde upp till dem :) Vi var sammanlagt där i ca. 3 timmar, och efteråt var jag absolut vrålhungrig. Det finns restauranger på museumet, men jag ville inte köpa mat där eftersom det var så dyrt. Om jag skulle lägga ut en normal summa pengar skulle jag ändå ha fått något så litet att jag inte hade blivit mätt. På tågstationen köpte jag dock två äpplen, som jag fick nöja mig med tills jag kom hit och åt middag. Sammanfattningsvis var det en bra eftermiddag på Louvren, men jag har minst sagt mycket kvar att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0