Kärlek

Idag när jag kom hem var barnen jättesnälla, och väldigt måna om att hälsa på mig. När jag väl satt mig vid middagsbordet berättade den älsdta tjejen att hon hade varit i mitt rum för att lämna en täckning och ett kort till mig. Hon hade lämnat dem på datorn, och hade tyvärr rivit ned min gardin samtidigt. Men den är jättelätt att sätta upp, och jag sade att den inte gjorde något. I Vanliga fall hade jag nog blivit arg, men de hade ju bara varit där för att lämna presenter. 7- åringen ville i alla fall vara med när jag tittade på hennes (och systerns) verk, och de två älsdta flickorna här följde med mig till mitt rum efter middagen. Och verken var verkligen jättefina! Tyvärr har jag ingen kamera här och kan inte fotografera dem, men dem får beskrivas istället. Kortet är ett A4- papper som vikts på mitten. På framsidan står det "Jag älskar dig" (på franska) och under har de målat en apa och satt dit ett klistermärke på bananer och ett på en liten björn. Väl "inne" i själva arket har de skrivit "gården av" och sina namn på vänster sida. På höger sida har de ritat 8 djur med ram runt, och skrivit djurens namn med blyerts. Jättesött! Baksidan är tom, men eftersom djuren är ritade med tuschpenna gör det inte så mycket. På teckningen har de skrivit mitt namn vertikalt med olika ord & egenskaper åt andra hållet. Egenskaperna var snälla, som den älsdta flican kommenterade dem. De har även ritat 7 teckningar. Det kansker låter överdrivet, men jag blev faktiskt jätteglad över det här! 7- åringen har varit inne i en lång och jobbig fas, då hon har varit elak, och det här värmde verkligen mitt hjärta. Hon kanske trots allt tycker lite om mig!?

De här papprerna skall sättas upp!

Kommentarer
Postat av: ullet

Vad gulligt av barnen. Vet de att du skall sluta?

2009-10-26 @ 09:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0