Kallt som hösten

Hösten har slutligen kommit till Paris. En kall och ruggig sådan. Det började i tisdags med 5 grader på morgonen. I onsdags var det 4 och på torsdagen 0 grader. Alla fransmän sitter i sina kalla hus och fryser. Vi har satt på elementerna, men måste ändå gå rund i tjocka tröjor. Men jag tänker inte klaga. Det här är ingentng jämfört med Sverige. Där har det varit höst i över en månad. Och i de norra delarna är det till och med snö. Dessutom skiner solen, och man kan passa på att värma sig av den när den tittar fram. Och så mycket kallare än det här lär det inte bli. Så nog skall jag stå ut med vintern!


Kommentarer
Postat av: Cockteaser

Måste bara påpeka att jag nog tycker att det är först de senaste veckorna som det blivit höst här i Sverige också. Men då pratar jag ju förstås om oss här i Södern (Texas). Sen är det klart att det kanske varit varmare hos dig. ;P Men så sent som för mindre än en månad sen var det 18-20 grader även här. :)

2009-10-17 @ 14:02:13
Postat av: Cecilia

Jaha, Det visste jag inte! Ja, det har varit varmare hos mig (ofta 25 grader), men jag trodde att det var kallare i Sverige. Tack för upplysningen!

2009-10-18 @ 11:44:36
URL: http://aupairis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0