Fredag + tillfällig ändring = basket

Ovan ser ni en ekvation som faktiskt går i hop (ja, det är med ett x i den; "tillfällig ändring"!), tro det elelr ej. I vanliga fall hämtar jag bara minstningarna på fredagar. Pappan tar L till och från basketen eftersom han är ledig, och jag tar hand om henne först när hon kommer hem. Men idag var hans kurs uppsjuten till kvällen. Så jag fick hämta alla tre barnen. Det blev lite ont om tid eftersom jag var tvungen att hämta E efter att ha hämtat L (som klagade, hon ville ju inte hämta sin lillasyster), men lyckligtvis började basketen fem minuter för sent - och vi kom precis när det började! Sedan gick jag och E till "la crèche" och hämtade upp Lo, varefter vi tittade på och hämtade upp L. Det blev tufft i huset eftersom jag inte fick lägga barnen för sent (föräldrarna skulle gå ut när barnen var lagda och vi hade kommit hem 50 minuter senare än vanligt... På något mystiskt sätt gick det nästan, och barnen lade sig 20:10 istället för prick. Så nu har jag insett att det faktiskt går att göra såhär (även om det kan bli lite bökigt)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0