Faut- Haloween och gäster

Idag är det faut- Haloween, det vill säga fusk- haloween. Med andra ord knackade barnen i området dörr, sjöng sånger, hotade de boenden att göra hyss, och frågade "Trick or treat?" Dock verkade de inte behöva göra några hyss, då de flesta gav dem kakor eller godis. När de kom hem var de inte alls hungriga efter allt godisätandet och de fick godisförbjud under resten av dagen. Under tiden när de var ute tog jag hand om minstingen. Det var jättekul av två anledningar, nej kanske tre... Anledning 1: Vi är nästan aldrig ensamma med varandra. Anledning 2: Jag lekte med henne, vilket jag nästan aldrig hinner. Och anledning 3: Hon är en underbar liten tjej. Min värdpappa tog hand om de stora tjejerna så att de inte skulle försvinna under godisjakten.

Som ni nog förstått var min värdpappa hemma. Både han och min värdmamma var lediga idag (, fråga mig inte varför). Men det var faktiskt ganska mysigt att vara hemma med dem. Min värdmamma lagade biff, vilket var mycket uppskattat eftersom jag knappt ätit kött på en dryg vecka, som vi tre åt tillsammans. Sedan åkte hon ut med sin man, och jag blev ensam hemma. Min värdmamma hämtade ett barn i skolan - och jag behövde bara ta hand om två - lycka! Tills barnen skulle gå ut, då det bara blev jag, min värdmamma och ett barn kvar.

Som ni vet står det, i rubriken, ordet "gäster". Det är min värdmammas mamma som kommer hit imorgon. Hon stannar i två dygn, och kommer försöka fokusera på att umgås med sin dotter och sina barnbarn. Jag har bara pratat med henne i telefon, så jag har svårt att uttala mig om hennes personlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0