Toppen...Trött!

Idag har jag haft en topendag! Detta är ovanligt på onsdagarna eftersom de vanligtvis är långa och tuffa dagar. Idag var det en extra lång dag, men på något vänster var den inte tuff. Barnen busade och gjorde hyss som vanligt, men jag hade verkligen kraft och energi för det! Jag hade sovit jättelite på natten, så det var lite konstigt (men bra!). Jag hade verkligen kul och fick inte ont i huvudet på hela dagen (även om det var nära när E skrek i badet)! Det, mina vänner, är en toppen- onsdag! Jag njöt av att umgås med barnen, och kände att jag verkligen älskar mitt jobb! Min värdmamma var på bra humör hela dagen, jag fick inte en enda utskällning, och hon var med barnen mycket mer en vanligt! Hon hann faktiskt med jättemycket, och för en gångs skull verkade hon ha kul medan hon gjorde det också. Hon lagade mat med 2- åringen, hjälpte 5- åringen i fotbollsspelet, klippte 7- åringens hår och 2- åringens naglar. Och ändå var hon inte hemma hela dagen! Jag var nöjd hela dagen. Och det är inte heller varje dag man får höra roliga skämt (av 7- åringen) och spela fotbollsspel under arbetstid. Jag lyckades till och med få E att sluta gråta varje gång hennes motståndare gjorde mål, och kände mig stolt. Nu är jag såklart trött, men det kom efter arbetsdagen! Tuppen upp för toppendagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0