Tillbaka på jobbet

Idag var det min första arbetsdag efter min långhelg. Det var roligt att träffa barnen, men jag hade gärna jobbat några timmar mindre.. Det är nämligen lov här tills på torsdag, och jag fortsätter därmed heldagar. Barnen har blivit lydigare nu och jag har fått bättre kontakt med dem (särskilt med det älsdta barnet), vilket gör att det inte är lika ansträngande att jobba. Så när deras skola börjar igen kommer det att kännas skönt. Jag har märkt att tröttgheten kommer efter ca. 9 timmars arbete (så det hade väl varit mest sunt att sluta då egentligen, men några sådana valmöjligheter har jag inte) och huvudvärken efter 10- 11 timmar. Även om mitt arbete är roligt är det tufft med 12 timmars- dagar, och jag kommer vara jätteglad om 2 dygn när skolan skall börja igen! Min skola börjar dessutom efter barnens, och jag är barn- och skolfri mitt på dagen på torsdag och fredag. Dock måste jag nog tyvärr tillbringa den mesta av den tiden till att plugga, då jag inte ens har börjat på lov-läxan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0