3 år sedan!

För exakt 3 år sedan åkte jag på en week-end- resa till Paris med min pappa. Jag kom fram på fredagskvällen, och åkte hem igen på söndageftermiddag. Det var jättemysigtt, och vi hann se Eiffeltornet, Triumfbågen, Champs Elyssés och en del av Louvren (med anknytning till Egypten). Vi hann också åka båt i floden Seine med en turistguide, gå på restauranger, äta fransk frukost på hotellet och promenera. Jag kommer ihåg hur kul det var, och hur exalterad jag var av alla som pratade franska. Då visste jag inte att jag, tre år senare, skulle bo i staden, och allt det (inklusive språket) skulle vara vardagsmat. Att jag skulle prata franska i mitt eget hem, och se Eiffeltornets topp ofta. När jag tänker tillbaka blir jag förvånad över allt som har hänt, men också av allt som stått stilla. På tre år har jag avklarat nästan hela gymnasiet, och växt jättemycket som person. Min franska är mycket bättre nu än då, då jag fortfarande var nybörjare (Jag trodde nog inte att franskan kunde utvecklas så mycket på tre år). Men samtidigt så har jag nästan samma drömmar, och är samma person. Visst har jag blivit visare och utvecklats, men i grunden är jag samma person som jag var då, den 17:e november när jag var 16 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0